Sunday, November 13, 2011

UkhUwah Yang takde Nilai

Sungguh, lama rasanya tak menulis.. pecah rekod 3 bulan. Huh, baru training 4 bulan dah terkikis skill-skill penulisan. Mengasah minda bermadah kata. Eeeiks, macam ayat jiwang pula. Kali ni, biarlah ukhuwwah menjadi temanya. Kenapa agaknya ye?? Sebab ukhuwwah teras kegemilangan.Tapi sila baca tajuk itu betul2 kerana ia sebenarnya menggambarkan bahawa ukhuwah itu tidak ternilai dengan apa2 material sekalipun. Apa kaitan?? Jom layan post nih..
Serius, rindu sangat dengan “geng2 buat projek baik”. Sedar tak sedar hampir 2 hingga 3 tahun masa dah berlalu tapi memori suka duka tetap terpahat di minda. Kenal tak lama pun, dalam 2,3 tahun je. Tapi macam2 projek baik da jalan. SAMPEL, ISK, IPK, segala daurah bagai termasukla explorace, bangun malam2, bukak puasa sama2 itula yang rapatkan kiter2 kan.

Kenang daku dalam doamu, walaupun jauh di mata, tapi hati sentiasa terkenangkan mereka2. Kak as, kak shira, kak ary, kak alfa, kak diy dan yang len2, anda semua adalah kenangan terindah n terbaaaaeeeek. Part paling sdey ble jaja blek johor. Lme da tak jumpa dia, sibuk agaknya nak siapkan ini itu.. kerinduan terubat dengan adanya kak sarah, kak miha, pu3, kak aida, kak dijah n yang teristimewa warga IVians yang gagah megah meneruskan projek baik di sini. Kak asiyah, anda bernaseb baek kerana saya baru bertemu dengan anda hari ni.

Satu demi satu warga bulatan meninggalkan sini. Meneruskan agenda di tempat lain. Quote kata2 kak ary dlm FB “sye dpt chest pain bce article ni..hukhukhuk ok!!jujur!!sye sgt2 rindu pd kmu semua...rindu duduk dlm bulatan..rindu mkn dlm dulang..rindu ble mlm da smpi, cop tmpt unk tdo...potpet potpet b4 tdo..rindu ble saling mengejut unk dating dgnNYA..rindu ble kne perli..pedas mcm smbl belacan..tp sedap nak lagi..ok.. jujur rindu saat2 itu..

Apa khabar orang kedah,  johor, penang, sabah?? Moga bertambah2 khabar iman2 anda disana.. tak dapat disanggah lagi ayat quran “sesungguhnya setiap mukmin itu bersaudara” moga kita semua tergolong dalam salah satu golongan yang mendapat naungan Allah di akhirat kelak, pemuda2 yang bertemu dan berpisah kerana Allah.. Anda2 lah antara pelakon2 yang berjaya melakonkan watak seorang akhawat yang meninggalkan kesan ukhuwwah mendalam dalam jiwa ini. Opsss, bukan pelakon tetapi watak benar.
Harapannya moga kita bertemu kembali di syurga Allah kelak.. Maaf, saya bkn org yang pandai bertutur dengan kata2 indah di mulut tapi inilah perasaan yang sedang melanda dalam hati semenjak dua menjak nih.. Maaf banyak2 andai ada khilaf sepanjang kita buat projek sama2 dulu2.. bila lagi dapat rasa naik Myvi TAJ, Kancil oren gold gitu, Avanza yg dipandu oleh kak As. Semua itu kenangan yang pasti meninggalkan kesan..kerana disitulah tarbiyyah kita bermula. I dedicate this song to u oll. 

Selamat Berjuang =) halo2 la sini klu nak datang. Menanti dengan penuh sabar.

Coretan sambil2 tunggu waktu isyak

Iman Villa
13/11/2011
8:35 pm 

5 comments:

  1. hukhuk..rindu kamu juga sofwah!!! rindu pada UM yang banyak mencoret peribadi diri saya hr ini.. rindu pada team akhwat UM yg sgt cool dan dekat di hati.. moga kalian sentiasa dalam lindungan Ilahi, tetap dithabatkan hati dalam melalui jalan penuh rintangan dan duri ini.. insyaAllah nama2 kamu tak pernah lekang dalam doa2 saya..dan sungguh,saya sayang kamu semua, kerana Allah.

    oh btw, saya rindu si TAJ hitam itu juge..=((

    ReplyDelete
  2. kemanakah menghilangnya TAJ hitam itu?? banyak berjasa kat akhawat UM

    ReplyDelete
  3. TAJ tersebut pasti telah mensadaikan dirinya ke tuan asal.. kan? almaklumlah dah pakai honda sekarang..

    oh, meski saya masih di PJ. tapi kenapa, terasa nilai diri merudum jatuh dengan teruk sekali.

    semakin perlahan dalam melangkah.. :(

    ReplyDelete
  4. owh...sye juga sgt merindui kamu semua..akhawat UM yg maskulin..teringat ble kne tgkp ngn pak guard ble balik dr prog kn k.shirah..hee

    teringt ble tingkat kete akhi(sape nme dia..akak lupa la sofwah)xleh nak tutup balik..kte tersadai kat bengkel..kn sofwah

    teringat ble kete tayar bocor, pusing2 cr bengkel kn sarah..

    wah rindunya semua..sungguh sayang kamu semua kerana Allah..

    iman naik turun d sandakan ni..dan rse lg makin jauh..doakan saya di sini..

    ReplyDelete
  5. kak sarah, mai lepak IV.. Kita wat plan bwh tanah utk perbaiki nilai diri.. me, myself also need to be improved.
    Kak ary, teringat citer tu..hehehe, kete kak ainil/akh akram.. bergilir2 naik IV smata2 nak jg kete tu..

    ReplyDelete