Monday, October 18, 2010

Rindu

Dengan izin Allah, berupaya dan masih diberi peluang tuk menulis walaupun dihambat kesuntukan masa.. bercakap pasal masa ni, semua orang dikurniakan 24 jam yang sama.. Apa yang bezanya cuma cara mengendalikan masa.. ada orang sibuk dengan pelbagai aktiviti tapi dapat imbangkan masa dan pelajaran dengan baik.. ada orang Allah kurniakan masa lapang tapi suka bazirkan masa dengan perkara tak berfaedah.. Tapi ingatlah, akan tiba suatu masa yang dipanggil hari kebangkitan. ketika itulah semua perkara yang telah kita lakukan akan dibuka hijabnya.Baik buruk semua akan dinilai dan paling utama anda akan dipersoalkan dengan perkara yang dilakukan sepanjang kehidupan..

satu tazkirah yang baik tuk diri sendiri..Sebenarnya rasa rindu nak balik rumah dah makin menebal.. maklumlah kalau belajar dalam negeri tempat tinggal, tak balik sebulan rasa macam sangat lama.. Teringat kat adik2 satu hal, dah lama tak menyakat dorg, hehe.. Buat si adik yang nun jauh merantau ke negara orang, selamat belajar.. Jangan gi buat hal kat sana sudah.. dengar cerita minta umi kirim ikan bilis dan milo. maklumlah, takde barang2 tu ye kat sana..

InsyaAllah study week nih akan berkampung di rumah.. Keselesaan tuk belajar lebih baik berbanding tempat lain termasuk rumah sewa.. mungkin sebab dah biasa belajar dengan suasana bising adik2 kut.. countdown exam, lebih kurang sebulan lagi... gud luck semua

No comments:

Post a Comment