Wednesday, April 13, 2011

FoKus

Alhamdulillah, masih bisa tersenyum di kala kerja2 sedang tersusun kemas untuk diselesaikan.. sedikit sebanyak cuba membuang jauh motivasi2 yang tidak membina supaya SEMANGAT sentiasa MEMBARA untuk siapkan semua kerja. 

cerita menarik untuk hari ini, masa presentation dalam kelas agama dan alam sekitar. Most of group member yang present hari ini dari jabatan fizik. tak taulah kenapa ada dua group ni tersasul ibarat tengah present subjek jabatan fizik..

Group 1 - present tentang tanaman organik.. ada satu part slide menunjukkan gambar tomato. si presenter dengan yakinnya bagitau "there a lot of neutrino in tomato".. ktorang pun apa lagi, gelak habis.. bila masa pulak neutrino masuk dalam tomato.. kalau nak tahu, neutrino nih ialah salah satu dari elementary particle (element yang paling asas dalam pembentukan particle) yang wujud.. . bila budak tu sedar orang semua gelak dia pun tengok kat skrip..rupanya nak bagitau yang "there a lot of nutrient in tomato".. 

Group 2 - present tentang buddha dekat monggolia dlm isu alam sekitar... ada satu part "..... propagate...." ni pun buat kitorang gelak besar.. sebenarnya ayat propagate ni selalu diguna untuk melambangkan cahaya. propagation of light (cahaya merambat lurus)..

moral of story - fokus dengan perkataan yang kita tuturkan semasa presentation.. yang penting confident perlu ada.

ok lah, dah azan maghrib.. 

13/4/2011
7:24 pm
Iman Villa

No comments:

Post a Comment